Arrel de la web > S’Altra Senalla > Casal de la Pau (Manacor) > L’Ajuntament de Sant Llorenç i S’Altra Senalla signen un conveni de col·laboració per implantar criteris de compra pública ètica i comerç just a l’Ajuntament.
L’Ajuntament de Sant Llorenç i S’Altra Senalla signen un conveni de col·laboració per implantar criteris de compra pública ètica i comerç just a l’Ajuntament.
Nota informativa:
L’Associació Casal de la Pau - S’Altra Senalla de Manacor és una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu promoure el comerç mundial just i fomentar el consum responsable, respectuós amb les persones i amb el medi.
Aquesta associació promou, junt amb altres 5 entitats, un projecte finançat per l’Agència de Cooperació del Govern de les Illes Balears de promoció de la Compra Pública Ètica (CPE) dins l’Administració Pública a les Illes. S’Altra Senalla de Manacor ofereix un servei d’assessorament gratuït als Ajuntaments que s’adhereixen a aquest conveni per introduir la CPE a les compres i contractació de dita administració.
L’Ajuntament de Sant Llorenç s’adhereix al programa i es compromet a treballar cap a la inclusió de criteris de Compra Pública Ètica en el seu dia a dia. L’objecte del conveni és establir un marc de col·laboració en activitats de mutu interès per la seva transcendència social i medi ambiental.
Com a primera activitat emmarcada dins aquest projecte, l’Ajuntament de Sant Llorenç organitza una xerrada sobre el Comerç Just i una degustació de xocolata el proper divendres 18, a Son Carrió, en el marc de les festes nadalenques. Que un ajuntament inclogui aquest tipus d’activitats en els seu calendari d’actes té una gran importància, ja que l’administració és un espai privilegiat de difusió i d’informació cap al ciutadà, i pot convertir-se en un model de referència per a la població.
La Compra Pública Ètica fa referència als criteris que segueixen els organismes públics a l’hora de comprar i també a l’hora de licitar contractes públics. El que diferencia la compra ètica de les altres compres és que, a més de tenir en compte els estàndards de qualitat i preu, s’introdueixen estàndards sobre condicions laborals dignes, salaris mínims, drets dels treballadors, inserció laboral de persones en risc d’exclusió, protecció del medi ambient, etc. A més, es dóna preferència a aquells proveïdors i productes que aposten pels estàndards del Comerç Just.
La signatura d’aquest conveni és un punt de partida que ha de permetre a l’Ajuntament de Sant Llorenç, assessorat pel Casal de la Pau-S’Altra Senalla, caminar cap a la inclusió paulatina de criteris de CPE en les seves compres i licitacions.
El Casal de la Pau-S’Altra Senalla està contactant amb tots els ajuntaments de la comarca per presentar-los aquest projecte. L’Ajuntament de Sant Llorenç, com en moltes altres ocasions pioner en aspectes socials i ambientals, és el primer que signa el conveni de col·laboració
Aquest article es va escriure el dia 9 de desembre de 2009 per S’altra Senalla de Manacor